Ahad, 5 Jun 2016

Majlis Sambutan Ramadan 2016 Anjuran Silat Cekak Pusaka Hanafi

Kuala Lumpur, 04 Jun - Satu program anjuran Persekutuan Seni Silat Cekak Pusaka Ustaz Hanafi Malaysia bersempena dengan menyambut kedatangan bulan Ramadan 1437H telah diadakan di Rumah Persatuan Silat Cekak Pusaka Hanafi, Taman Melawati.

Program yang dihadiri ahli-ahli Silat Cekak Pusaka Hanafi dari sekitar Lembah Kelang dan juga wakil-wakil Silat Cekak Pusaka Hanafi dari seluruh negeri di Malaysia itu bermula pada jam 9.00 malam.

Program dimulakan dengan Majlis Tahlil untuk ahli-ahli keluarga kepada ahli Silat Cekak Pusaka Hanafi yang telah kembali ke rahmatullah, diikuti dengan bacaan doa selamat, seterusnya jamuan untuk semua yang hadir.

Tazkirah bersempena menyambut kedatangan bulan Ramadan telah disampaikan oleh Pewaris Mutlak Silat Cekak, YM Syeikh DR Hj Md Radzi bin Hj Hanafi, yang menekankan tentang pentingnya meningkatkan kefahaman tentang ibadah puasa bagi mempertingkatkan mutu ibadah puasa yang akan dilaksanakan oleh setiap individu muslim pada bulan Ramadan yang akan datang ini.

Program berakhir lebih kurang jam 11.00 malam.








Tiada ulasan:

Catat Ulasan