Sabtu, 21 Mei 2016

Hari Sanjungan Kasih 2016

Putrajaya, 21 Mei - Persekutuan Seni Silat Cekak Pusaka Ustaz Hanafi Malaysia (PSSCPUHM) telah mengadakan program 'Hari Sanjungan Kasih' di Dewan Nusantara, Institut Penilaian Negara (INSPEN) bersempena dengan sambutan Hari Guru 2016.

Program Hari Sanjungan Kasih yang bertemakan 'Guru, Ibu & Bapa: Kasih Nan Hakiki' itu dihadiri oleh lebih kurang 200 orang ahli termasuk wakil Silat Cekak Pusaka Hanafi dari seluruh negeri di Malaysia.

Majlis yang bermula jam 2.30 petang itu dimulakan dengan persembahan tayangan multimedia, dan diteruskan dengan sesi berkongsi pengalaman hidup oleh saudara Yushaimi bin Yahaya yang menceritakan sedikit sebanyak tentang kisah hidupnya yang berkait tentang pentingnya seseorang anak itu menjaga hubungan yang baik dengan Guru, Ibu dan Bapa untuk dijadikan pedoman.

Sesi berkongsi pengalaman seterusnya pula disampaikan oleh saudara Wan Mohd Zamry bin Wan Mohd Zin.

Acara kemuncak Program Hari Sanjungan Kasih tersebut disempurnakan oleh Pewaris Mutlak Silat Cekak, YM Syeikh DR Haji Md Radzi bin Haji Hanafi, dalam ucapannya yang mengupas dengan lebih lanjut lagi mengenai tema sambutan program 'Guru, Ibu & Bapa: Kasih Nan Hakiki'.

Program Hari Sanjungan Kasih ini diakhiri dengan sesi bergambar dan jamuan ringan kira-kira jam 4.45 petang.











Tiada ulasan:

Catat Ulasan